Щіткові гальма (Ободниє гальма)
Posted: вторник, 31 июля 2012 г. by Unknown in
0
Ободниє гальма стискають з двох сторін обід велосипедного колеса гальмівними колодками, сповільнюючи його обертання. Стискуюче зусилля передається за допомогою троса, простягнутого від гальмівної ручки, що розміщується на кермі (значно рідше за допомогою гідравлічної лінії). Ободниє гальма є на сьогоднішній день найпоширенішим типом гальм на гірських велосипедах початкового і середнього рівнів. Невисока ціна, простота в установці і обслуговуванні, і разом з тим досить висока ефективність забезпечили гальмах цього типу популярність серед багатьох велосипедистів.
Крім того необхідно відзначити різні стандарти кріплення ободних гальм. «Краби» не стануть на посадкове місце для V-brake і навпаки. Існує так само спеціальна 4-х болтове кріплення для ободной гідравліки, що використовується в основному в велотріалу.
Механічні.
Векторні гальма, V-brakes, «вібрейки», - найбільш популярна сьогодні модель, V-образне кріплення важелів з гальмівними колодками;

Кліщові гальма, «крабики», - менш поширена і застаріла модель, U-подібна форма важелів. Все ще дуже популярні в BMX.

Кантільоверниє гальма - застаріла модель, попередник V-brake'а.

Гідравлічні. В гідравлічних гальмах зусилля від ручки передається рідиною по гідролінії. Найвідоміша модель ободной гідравліки-це Magura HS-33. Ця модель використовує як гальмівної рідини спеціальне масло.
Переваги ободних гальм:
У зв'язку з тим, що зусилля прикладається до обода, невисока навантаження на спиці і втулку.
Менше нагріваються, ніж дискові гальма, так як площа обода більше, ніж диска, і лінійна швидкість руху обода вище.
Налаштування дуже проста, доступна, можна робити в польових умовах.
Маса ободного гальма менше маси дискового, це важливо в деяких дисциплінах.
Дешевизна. Ціна ободних гальм суттєво нижче ціни дискових.
Недоліки ободних гальм:
Вода, бруд, сніг, лід, випадково потрапило масло моментально знижують ефективність гальмування. Це призводить до небезпечних ситуацій. Пісок і бруд можуть дуже швидко зіпсувати обід.
Невелика зміна геометрії колеса буде приводити до зачіпанні колодок та постійному притормозитися.
Колодки вимагають щодо частої зміни.
Неможливість установки на багато рами і вилки.
Протирання обода колеса гальмівними колодками призводить до його прискорене зміні. Цей недолік важливий для гірських і інших екстремальних велосипедів, для міських це несуттєво.
V-brake можуть негативно впливати на раму розсовуючи пір'я. Спеціально для таких випадків продаються спеціальні дуги-«підсилювачі» рами. Гідравлічні ж можуть просто відірвати перо або кріплення на вилці при гальмуванні (у випадку встановлення ротора більшого розміру ніж рекомендовано виробником рами / вилки).
Колодки для ободних гальм роблять з гуми з металевим кріпленням. На робочій поверхні колодки можуть робитися насічки для відводу вологи, що покращує гальмування при мокрому ободі. Є колодки зі змінними гумовими вставками.