Сідло велосипедне

Posted: вторник, 31 июля 2012 г. by Unknown in
0


     Велосипедне сідло - частина велосипеда, що приймає на себе більшу частину ваги велосипедиста (поряд з педалями і кермом). Велосипедне сідло з одного боку має бути зручно для сидіння на ньому, а з іншого боку не повинна створювати труднощів для педалювання. Сідло кріпиться на підсідельний штир, який вставляється в підсідельну трубу рами.

 








Форма сідла

Більшість велосипедних сідел має форму літери V, спрямованої вершиною вперед. В залежності від призначення сідла можуть змінюватися його ширина, жорсткість, довжина, форма профілю.
У загальному випадку більш широкі і м'які сідла призначаються для нетривалих поїздок, а при тривалих поїздках можуть натирати внутрішні частини стегон. Вузькі і жорсткі сідла призначені для тривалих поїздок, однак при рідкісної їзді викликають неприємні відчуття в області таза.
Оптимальна ширина і форма сідла залежать від анатомічних особливостей конкретного велосипедиста, що сильно ускладнює вибір сідла при покупці. Немає універсального способу швидко визначити, наскільки конкретне сідло підходить велосипедисту . Зазвичай жіночі сідла ширше (так як в середньому у жінок таз ширший).

Конструкція сідла

Звичайне сучасне сідло складається з чотирьох частин :
Рамка, найчастіше металева. Вона кріпиться до підсідельної штиря за допомогою затискача.
Пластмасова основа, яка кріпиться до рамки в трьох точках («по кутах» сідла). Вона задає форму сідла і пружинить під вагою велосипедиста.
Підкладка, яка робить сідло м'яким. Робиться з піни, дорожчі варіанти - з гелевими вставками.
Покриття.


Сідло з отвором.
В середині основи часто робиться отвір для того, щоб сідло менше давило на геніталії або простату. Це отвір може бути закрито підкладкою і покриттям чи ні.
Покриття має бути зносостійким, не слизьким, по можливості «дихати».
 Шкіряні сідла


Шкіряне сідло з підвіскою.
До середини 70-х років широко використовувалися шкіряні сідла. Таке сідло складається з товстої шкіри, натягнутої на рамку. Такі сідла жорсткі, вимагають певного догляду (шкіра не повинна пересихати або занадто сильно мокнути, її треба періодично змащувати олією). Однак при регулярній їзді шкіряні сідла поступово приймають форму, відповідну анатомічним особливостям конкретного велосипедиста. Це, на думку їхніх аматорів, виправдовує складності з доглядом за сідлом і незручності в період «обкатки» такого сідла.

Амортизатори

Для пом'якшення поштовхів при їзді по нерівній поверхні між рамкою сідла і основою можуть бути встановлені пружини. Також пружинна і еластомерная підвіска може бути інтегрована в підсідельний штир.

Положення сідла

Звичайно є можливість регулювати положення сідла за трьома ступенями свободи:
висота - регулюється висуванням підсідельного штиря з підсідельної труби рами;
нахил - регулюється за допомогою затиску, закріплювального сідло до підсідельному штирі;
невеликий зсув вперед-назад - регулюється за рахунок зрушування рамки в затиску.
Регулювання по висоті і зрушення вперед-назад дозволяють розташувати сідло щодо педалей найбільш підходящим для педалювання чином. Неправильна настройка може привести до підвищеного навантаження на коліна (найчастіше це занадто низька установка сідла) .
Найчастіше сідло розташовується горизонтально, але можливий невеликий нахил назад або вперед. Занадто сильний нахил вперед може призвести до підвищеної навантаженні на руки, плечі і спину (так як, щоб не з'їжджати з сідла вперед, велосипедисту доведеться сильніше упиратися в кермо) .

0 коммент.: