Шпиці

Posted: понедельник, 30 июля 2012 г. by Unknown in
0



    Спиці роблять зі сталі, алюмінію і титану. Виготовлялися спиці і з карбонового волокна, але такі спиці показали себе крихкими і небезпечними в експлуатації. Спиці зі сталі цинку, хромуються або нікелюють. Спиця з'єднує втулку колеса з ободом за допомогою ніпеля, в який вона вкручується (з боку обода). Ніпель виготовляють зі сталі, бронзи, алюмінію. Не можна комплектувати алюмінієві спиці з бронзовим ніпелем через явища електрохімічної корозії між різнорідними металами в присутності вологи, яке ускладнить протяжку і демонтаж спиці. З тієї ж причини титанові спиці використовують тільки з бронзовими ніпелями, а зі сталевими спицями не використовують алюмінієві ніпелі. Для натяжки спиць використовується спіцному ключ, установка і натяжка виробляються шляхом закручування ніпеля. Спиці повинні бути натягнуті з однаковою силою, щоб рівномірно розподіляти навантаження і уникнути появу "вісімки" на ободі.


     Спиці бувають постійного та змінного перерізу. Спиці змінного перерізу діляться на три види:
Single-butted мають потовщення у кінця з головкою. Іноді використовуються, коли потрібна велика міцність на колесі з ободом зі стандартними отворами.
Double-butted мають потовщення на кінцях і тонку середню частину. така конструкція дозволяє робити більш легкі, міцні і еластичні спиці. основний ефект даних спиць спостерігається при ударних навантаженнях, коли спиця зберігає міцність у точках зосередження напруг (у ніпеля і в фланця) і одночасно еластично розтягується, передаючи частину навантаження на сусідні спиці.
Triple-butted мають три різних діаметра в перерізі.
Аеродинамічні (еліптичні) спиці представляють із себе варіант double-butted, в якому витончена частина має перетин у вигляді еліпса, що робить таку спицю трохи більше аеродинамічній. Важливим моментом є те, що при складанні колеса з такими спицями краще видно будь деформації кручення спиці.
Аеродинамічні (плоскі) мають більш ярковираженний плоский або каплевидний аеродинамічний профіль.
Single-і Triple-butted спиці дозволяють вирішити одну з проблем конструкції колеса. Справа в тому, що на спицях різьба Накатна, а не нарізна і отвори у фланцях повинні бути більше діаметра спиці. Таким чином на спиці постійного перетину створюють на фланці нерівномірне навантаження, що негативно позначається на втомної міцності фланця.

0 коммент.: