Основна інфа і кусочок історії

Posted: пятница, 29 июня 2012 г. by Unknown in
0


   Сьогодні шосейні велогонки входять до числа самих гучних і ефектних подій у світі спорту. Але дорога до таких висот прокладена кров'ю і потом шосейники, які з року в рік виводили змагання на новий рівень.Датою народження шосейних велогонок можна вважати 1868 рік. Тоді перші змагання одночасно пройшли у Франції та Великобританії. Французи відразу ж підхопили нову ідею і стали активно розвивати шосейний велоспорт, заразивши цією ідеєю і сусідні європейські країни. 
    А ось жителі Туманного Альбіону віддали перевагу змагань на треку. Історія говорить про те, що жалюгідний стан англійських доріг стало основною перешкодою в розвитку шосейних гонок. Зараз таких проблем у Великобританії вже немає, але, що характерно, до сих пір всі найвідоміші гранд-тури проводяться на території континентальної Європи.У 1878 році естафету підхопили Сполучені Штати, а вже до 1890-х років шосейні велогонки перетворилися в популярний видовищний вид спорту, і в 1896 році були включені в програму Олімпійських ігор.Інтерес до шосейних велогонок активно підігрівали виробники велооборудованія - адже для них гонка була відмінним способом продемонструвати нові технології у виготовленні велосипедів і привернути увагу потенційних покупців. Саме тому з самого початку існування шосейних велогонок вони проводилися в містах або в безпосередній близькості від них і часто перетворювалися в барвисте свято для місцевих жителів, щоб привернути максимальну увагу городян.
   Однак довгий час шосейний велоспорт залишався елітним захопленням - представники робочого класу не могли дозволити собі дорогі велосипеди, необхідні для участі в перегонах. Хороші шосейні велосипеди і необхідна екіпіровка до сих пір стоять недешево. Вартість сучасних велосипедів, використовуваних професійними спортсменами, варіюється від 10 до 20 000 доларів.Незважаючи на те, що шосейні гонки беруть свій початок в кінці XIX століття, офіційно перша конструкція шосейного велосипеда зареєстрована Міжнародним союзом велосипедистів тільки в 1938 році, і надалі вона лише трохи коректувалася, загалом і в цілому залишаючись незмінною. Важить такий велосипед 9-10 кг, іноді менше. Для управління таким велосипедом потрібна професійна підготовка, оскільки звичайні любителі не зможуть впоратися з їх маневреністю і нестійкістю.Новітні технології дозволяють зменшити вагу велосипеда, але для професіоналів діє суворе обмеження - велосипеди легше 6 кг 850 г до участі в серйозних гонках не допускаються.За більш ніж вікову історію шосейні велогонки пройшли кілька еволюційних етапів - змінювалися правила, виникали нові види та напрямки. На початок XXI століття збереглися кілька основних типів цих змагань.Індивідуальні перегони проводяться у формі одиночних заїздів з однохвилинними інтервалами, і головна мета учасників - пройти за найкоротший час фіксовану дистанцію (зазвичай від 20 до 150 км).Однак більшість шосейних велогонок проходять із загальним стартом всіх команд або учасників. У першу чергу, це групова гонка на дистанцію до 260 км - наймасовіші шосейні змагання.
   Ще один тип групових перегонів - «критеріум». Він проводиться на порівняно короткому кільці (2 - 5 км), і кожен учасник повинен пройти однакову кількість кіл (у сумі загальна відстань дорівнює приблизно 65 - 100 км). Перемога дістається тому, хто зробив це швидше за всіх. Серед шанувальників велогонок побутує думка, що критеріум - сама видовищна гонка, оскільки дає можливість спостерігати за гострим суперництвом на кожному проміжному фініші.Існує й інший тип шосейних гонок - на сверхвинослівость. У них маршрут виключно довгий, учасники їдуть на одномісних або тандемних велосипедах вдень і вночі, роблячи якомога менше зупинок.Однак максимальна витривалість і найбільші витрати сил та енергії чекають самих амбітних велосипедистів - тих, хто вирішив взяти участь в багатоденних багатоетапних гонках.Багатоденні багатоетапні гонки - це, по суті, послідовність одноденних гонок на незамкнутих ділянках шосе. Їх переможцем виявляється той, хто набере найменший час в сумі за всі етапи, що дає гонщику можливість виграти змагання, не будучи лідером на жодному етапі.Найзнаменитіші багатоетапні гранд-тури з'явилися на початку XX століття в Європі і з тих пір проводилися практично щорічно, за винятком періодів Першої і Другої світових воєн.Велогонка Giro d'Italia проходить щорічно в травні - червні, починаючи з 1909 року, в Італії, періодично торкаючись території Сан-Марино, Франції, Монако, Швейцарії, Австрії, Словенії, Нідерландів, Німеччини, Бельгії та Греції. Крім основних змагань, з 1988 року проводиться Giro d'Italia для жінок і Girino d'Italia для юніорів. Найпочесніша майка лідера на цій гонці має рожевий колір, адже сторінки Gazzetta dello Sport, що заснувала Giro d'Italia, були рожевими. Вона вручається переможцю генеральній класифікації і є аналогом жовтої майки Tour de France. Тричі перемогу на Giro d'Italia здобували російські гонщики: Євген Берзін (1994 рік), Павло Тонков (1996 рік) і Денис Меньшов (2009 рік).В Іспанії щорічно проходить гранд-тур Vuelta a España (з 1995 року - у вересні). 

    Перша гонка відбулася в 1935 році. Крім Першої та       Другої світових воєн, в історії «Вуельти» був ще одна перерва - з 1937 по 1940 роки, пов'язаний з громадянською війною в Іспанії. Двічі в історії Vuelta a España частково проходила на територіях інших європейських держав: в Португалії в 1997 році, в Нідерландах і Бельгії - в 2009 році. У лідерської майки цієї велогонки багата історія: її колір неодноразово змінювався. З 1935 по 1941 роки вона була помаранчевою, після - білої, потім, в 1942 році, знову стала помаранчевою. З 1945 по 1950 роки лідери змагання носили білу майку з горизонтальною смугою червоного кольору, а в 1955 році колір майки став жовтий. Ця традиція зберігалася аж до 1998 року, після чого відтінок майки з жовтого перетворився на золотий. А з 2010 року лідеру генеральної класифікації дістається червона майка.Двічі (2005 і 2007 роки) переможцем Vuelta a España ставав російський спортсмен Денис Меньшов.
   Нарешті, найбільш масштабна й престижна велогонка в світі, Tour de France, проводиться з 1903 року на території Франції (під час Першої і Другої світових воєн гонка скасовувалася). З 1984 року проходить Tour de France для жінок-спортсменок, також званий Le Tour Féminin. Обидва ці назви відомі на всіх континентах. Протяжність маршруту цього туру зазвичай становить 4000 - 4800 км. Гонщик, якому випадає честь носити жовту майку лідера етапу, беззастережно включається в число кращих велосипедистів миру, а перемога в загальному заліку змагання - це вершина кар'єри спортсмена. Своїм кольором переможна майка зобов'язана відтінку сторінок газети L'Auto, що заснувала Tour de France в 1902 році.

0 коммент.: