Мілан - Сан-Ремо
Posted: пятница, 29 июня 2012 г. by Unknown in
0
Мілан - Сан-Ремо (італ. Milano-Sanremo) - щорічна весняна класична одноденна велогонка, що проходить між італійськими містами Мілан і Сан-Ремо. Є найдовшою сучасної професійної одноденною велогонкою, довжина її маршруту складає майже 300 кілометрів. Вперше гонка була проведена в 1907 році, її переможцем став французький велогонщик Люсьєн Петі-Бретон. Мілан - Сан-Ремо відкриває сезон весняних класик і входить до складу п'яти так званих монументів велоспорту - найбільш відомих, престижних і шанованих класичних гонок у велосипедному календарі. Мілан - Сан-Ремо часто називають «Прімавера» (від італ. "La classica di Primavera" - весняна класика) і спринтерська класика (у той час як Джиро ді Ломбардія, що проводиться восени, вважається гірській класикою).
Ініціатором першої гонки було «Спортивне товариство Сан-Ремо», яка звернулася з проханням про організацію велогонки до журналіста «La Gazzetta dello Sport» Еуженіо Костаманье. Гонка повинна була стартувати з Мілана, і, проходячи по дорогах Ломбардії, П'ємонту і Лігурії, фінішувати в курортному Сан-Ремо. Перша половина дистанції вінчалася підйомом Пассо дель Туркино, після спуску з якого гонщики їхали до фінішу по берегу Генуезької затоки. Костаманье вдалося зібрати для дебютної гонки 62 гонщика, включаючи лідерів велоспорту тих років. Проте на старт 288-кілометрової гонки в 4 ранку 14 квітня 1907 вийшли лише 33 людини, чому сприяла холодна вітряна погода. В Туркино атакував Джованні Джерба, до якого змогли перекласти Густаво Гаррігу і партнер Джерба по команді «Bianchi» Люсьєн Петі-Бретон. Незадовго до фінішу Петі-Бретон атакував, а Джерба помешалу Гаррігу сісти йому на колесо. Петі-Бретон виграв, його товариш по команді приїхав другим, але поступився своїм місцем подала протест Гаррігу. Переможець подолав дистанцію за 11 з позбавимо годин і отримав від організаторів 300 лір золотом .Гонка стала щорічною, в 1910 році погода зробила її найскладнішою за весь час: в сильну заметіль до фінішу дісталися лише семеро, трьох з яких дискваліфікували. Виграв гонку Ежен Крістоф, продиратися крізь негоду і в підсумку впав на узбіччі. На щастя, поруч виявилася готель, куди його відвів перехожий. Відігрівшись, Крістоф проїхав чотирьох замерзлих гонщиків і фінішував на пустельних вулицях Сан-Ремо в поодинці. Другий фінішував був дискваліфікований за подолання частині дистанції на поїзді, законний другий призер поступився Крістофу більше години. У 1914-1950 роках італійські гонщики не дозволяли іноземцям вигравати гонку, яка не відбулася лише тричі: у 1916, 1944 і 1945 роках. У 1915 році Костанта Джірарденго вперше виграв гонку, але був дискваліфікований за «зріз» дистанції. Однак в 1918 році він отримав перемогу, першу законну зі своїх шести. Перемога Фаусто Коппі в 1946, після дворічної перерви, була названа сучасниками торжеством світу перед війною .У 1954 році відбулася перша телевізійна трансляція Мілан - Сан-Ремо, перемогу на якій здобув бельгієць Рік ван Стінберген, після чого господарі гонки ще 15 років не бачили перемог співвітчизників. Незабаром гонка стала втрачати в видовищності, оскільки перемога тепер розігрувалася в фінішних спринтах. У 1960 році організатори додали починається за 9 кілометрів до фінішу невеликий підйом Поджіо ді Сан-Ремо, а через 22 року ще один, Чіпрезза, за 20 кілометрів до кінця. Кінець 1960-х - 1970-і стали часом Едді Меркс, Канібал здобув тут рекордні 7 перемог. У 1983 році перемогу здобув Джузеппе Сароні, які в той же рік підкорилися дві інші найпрестижніші італійські велогонки - Джиро д'Італія і Джиро ді Ломбардія . Рубіж століть став епохою Еріка Цабеля, виграли 4 гонки. У 2004 році він з піднятими руками святкував на фініші п'яту перемогу, але Оскар Фрейре «викинув» велосипед і випередив німця на кілька сантиметрів . У 2008 році організатори вирішили підвищити шанси неспрінтеров і на півдорозі між Туркино і Чіпреззой влаштували новий підйом, Альтопьяно Делла Мані, тоді ж фініш був перенесений на набережну Сан-Ремо. В даний час ця гонка є найдовшою в календарі UCI World Ranking, в 2008 році вона вийшла з протури разом з Гранд Туром, виделевшегося в історичну категорію гонок . МаршрутПрофіль перегонів 2010 рокуЗа більш ніж вікову історію маршрут Мілан - Сан-Ремо змінювався незначно, останні три гонки не змінювався зовсім. Гонщики долають перші 120 з 298 кілометрів по рівнині через Павію, Вогера, Тортона, Нови-Лігуре. Потім починається досить пологий підйом Пассо дель Туркино з градієнтом в 3-5%, підвищується тільки на останніх трьох кілометрах. Зі 155 кілометри починається Рив'єра, ще через 50 кілометрів - підйом Альтопьяно Делла Мані, який може позбавити гонку спринтерській розв'язки. Потім кілька десятків кілометрів рівнини, після чого починаються «розігрів» височини. Далі серйозний підйом Чіпрезза, де також намагається виїхати відрив. Незабаром після спуску з нього починається Поджіо, вершина якого знаходиться за 5,7 кілометри до фінішу. Тут в атаку йдуть все у кого залишилися сили після марафону, крім спринтерів і їх розганяють. Останні 3 кілометри представляють собою гладку міську дорогу .